בשנת 2009, לאחר לידת 2 בנות מתוקות, נולד לנו ילד מיוחד מאוד בשם אוריה. בגיל שנתיים וחצי, גילינו שאוריה אינו מתאים לגן רגיל עקב התנהגות חריגה ולכן, לאחר אבחון במרפאת התפתחות, שלחנו אותו לגן מיוחד באלעד. בגיל 4 , אוריה אמר 10 מילים בלבד, בעברית כמובן, ואז לאחר אבחון מקיף נוסף, נודע לנו שיש לו עיכוב התפתחותי של 50% ופיגור קל. מאז ועד היום, אוריה לומד בכיתה קטנה בבי"ס של החינוך המיוחד. כשהייתי תלמידה, אהבתי את השפה האנגלית הרבה יותר מכל מקצוע אחר ובכל פעם שיכולתי להיחשף אליה, עשיתי זאת עם חשק ורצון עז. התשוקה והרצון ללמוד אנגלית בכיף ובהנאה לצד השיגים גבוהים והצלחה כבירה, הם הכלים שהניעו אותי לפתוח מרכז ללימודי אנגלית. תמיד רציתי שילדי ותלמידי יאהבו אנגלית כמוני וילמדו בכיף עם מוטיבציה להשקיע גם מעבר. במשך השנים השתלמתי בקורסים של הוראה מתקנת והרחבתי ידיעותיי גם בתחום החנ"מ. בשנת השבתון הראשונה שלי, למדתי קורס מורחב באוניברסיטת בר אילן והוצאתי תעודה של מומחית להוראה מתקנת. על סמך זה, ועל סמך הותק הרב שצברתי במשך השנים, פיתחתי את שיטת EXCELLENCE. בשנת 2019, כשפתחתי את EXCELLENCE, אוריה שובץ בקבוצות עם ילדים בני גילו, ולאחר שנתיים, כשאוריה הגיע לגיל 12, הוא דיבר אנגלית באופן שוטף ובביטחון עצמי רב. גם בהופעת סוף השנה, כשאוריה היה בן 12 וחצי, הוא שר את השיר I Can Be של יעקב שוואקי על הבמה מול 200 איש. החזון שלי הוא שכל הילדים בישראל ילמדו אנגלית מתוך חוויה והנאה ויגיעו להישגים גבוהים ולמצוינות בלמידה.
שיטת EXCELLENCE הינה שיטה ייחודית וחווייתית המבוססת על אסטרטגיות וטכניקות הוראה של הוראה מתקנת. התלמידים קולטים את המידע בדרך ויזואלית ושמיעתית תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים עכשוויים. כמו כן, התלמידים שלומדים בEXCELLENCE מעצימים את הביטחון העצמי שלהם, מעלים את המוטיבציה, מממשים את הפוטנציאל שלהם ומפתחים מיומנויות למידה משמעותיות. אני מאמינה שלכל ילד יש את פוטנציאל ורצון להצליח והשיטה מאפשרת לו לממש את יכולותיו בדרך המיטבית ביותר. כמו כן, תלמידים רבים צברו פערים משמעותיים והשיטה מאפשרת להם לצמצם את הפער תוך זמן קצר, להגיע לרמת הכיתה ואף מעבר לכך.
הילדים שלומדים בחוגי EXCELLENCE רוכשים את כל מיומנויות השפה תוך מתן דגש על השפה הדבורה. הילדים רוכשים ביטחון עצמי ודומיננטיים במהלך כל השיעור. בנוסף, השיטה משפיעה לטובה על תהליך השליפה. ניתן לראות כיום אנשים שמנסים לדבר אנגלית אך "נתקעים" ולא מצליחים להשלים את המשפט. בשיטה הייחודית שפיתחתי, הילדים לומדים לדבר בשטף, בביטחון ובצורה דקדוקית נכונה.
התלמידים עוברים אבחון שעל פיו הם מחולקים לקבוצות קטנות. החלוקה מתבצעת עפ"י שכבת גיל ורמה לימודית. קיימת חשיבות רבה לכך שתלמיד ירגיש בנוח בקבוצה שבה הוא לומד ויפיק את המיטב והמירב בשיעור. רק בדרך זו מקבלים ביטחון עצמי ונהנים מהדרך להצלחה. כמו כן, החוגים ותוכן השיעורים מתאימים לציבור החרדי ויש הפרדה מוחלטת בין בנים לבנות. יש מענה גם לתלמידי התתי"ם ולבחורי הישיבות שנחשפים לשפה בגיל מאוחר יותר.
החוגים מתאימים לכולם, ילדים החל מגיל 5, ילדים עם בעיות קשב וריכוז וילדים הלומדים בחינוך המיוחד. כאמור, השיטה מבוססת על ההוראה המתקנת כך שהיא מתאימה לכל הילדים. בנוסף, ישנן קבוצות למבוגרים הרוצים לשפר את השפה הדבורה
ראשית, עלי לציין שבשיעורים עצמם התלמידים לומדים אוצר מילים רחב מאוד. כמות המילים שהתלמידים לומדים במהלך שיעור אחד שווה לכמות המילים שלומדים בשני שיעורים או יותר בכיתה. האמצעים הטכנולוגיים והדומיננטיות של התלמידים מאפשרים לילדים לקלוט אוצר מילים רחב יותר ממה שלומדים בבתי הספר. בנוסף, התלמידים מקבלים תרגולים חווייתיים וחוויית ההצלחה נותנת להם מוטיבציה להשקיע גם מעבר. שנית, כל תלמיד מתרגל את החומר הנלמד בהתאם לרמתו ולתוכן הלימודי אותו למד בכיתה באמצעות אתר האינטרנט. בדרך זו, הפנמת החומר נעשית בצורה מיטבית ולתלמיד יש אפשרות לחזור ולשנן את הנלמד ככל שיחפוץ.
השאירו את הפרטים האישיים שלכם עם הודעה אישית