קורסים

בית ספר יסודי וגן

ברוכים הבאים לעולם האנגלית! האם אתם יודעים איזו שפה היא השימושית ביותר בעולם? נכון, צדקתם – אנגלית! אנגלית היא שפה בינלאומית. היא מדוברת בכל העולם. אפשר לתקשר כמעט בכל מדינה בעולם. אנגלית היא שפתם הראשונה של למעלה מ-400 מיליון בני אדם והיא שפה רשמית ב-53 מדינות שונות! אתם כבר מבינים, אם כן, עד כמה יעזור לכם לשלוט באנגלית?! כילדים צעירים יש לכם יכולת מדהימה ללמוד שפות מכיוון שאתם נפלאים, נבונים וחכמים. יש לכם זיכרון טוב ואתם יכולים להצליח בקלות. אין ספק שעם מוטיבציה להצליח, בעז"ה אתם תגיעו רחוק! ילדים יקרים, אנו מאמינים בכם ומאחלים לכם כיף, הנאה רבה ותרגול מועיל! בהצלחה!!!

A
1

גן חובה וכיתה א

Aural-oral exposure

חשיפה לשפה ועושר לשוני (לדוגמה: שירים, דיאלוגים, סיפורים קצרים)

  • הבניית אוצר מילים בסיסי: Pre-Foundation Band I
  • הבנת הנשמע:

    הבנת הוראות, הבנת ושירת שירים, הבנת סיפורים, ניהול שיח קצר- לדוגמה: What’s your name? / I live in / I’m 7 years old / Good morning / I’m fine, thank you / I like / I don't like

2

כיתות ב + ג

Aural-oral exposure

חשיפה לשפה ועושר לשוני (לדוגמה: שירים, דיאלוגים, סיפורים קצרים)

  • מוכנות לקריאה:

    מודעות פונולוגית ופונטית, הוראת אוצר מילים בעל פה, חלוקה להברות, הבניה של אוצר מילים בסיסי בשפה בקטגוריות תוכן

  • הבניית אוצר מילים בסיסי: Pre-Foundation Band I

  • הבנת הנשמע:

    הבנת הוראות, הבנת ושירת שירים, הבנת סיפורים, ניהול שיח קצר- לדוגמה: What’s your name? / I live in / I’m 7 years old / Good morning / I’m fine, thank you / I like / I don't like

  • פיתוח מודעות פונטית והכרת האותיות:

    זיהוי, קריאה וכתיבת האותיות

  • ראשית קריאת מילים:

    קריאה שוטפת של מילים שנלמדו

  • ראשית כתיבה:

    כתיבת מילים שנלמדו, כתיבת משפטים קצרים המבוססים על מילים שנלמדו

3

כיתה ד

הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב:

  • זיהוי, הבנה, קריאה והיגוי נכון של המילים והביטויים על פי רשימת אוצר מילים לרמה זו + כמה מילים וביטויים נוספים המופיעים בספר הלימוד או נבחרו על ידי המורה. אוצר מילים מ-Band I Core I

  • קריאת מילים עם צירופי אותיות מיוחדים:

    קריאת מילים עם: 1. צירופי תנועות 2. צירופי עיצורים 3. צירופי עיצורים ותנועות 4. תבניות בסיסיות, כגון a-e, e-e,i-e ,o-e ,u-e + קריאת מילים שכיחות מאוד – ,sight words כגון I ,the ,there ,here ,one וכדומה

  • אינטראקציה חברתית:

    ביצוע הוראות פשוטות הניתנות באנגלית, יכולת להגיב באופן התואם להוראה או השאלה במשפטים קצרים, תיאור בקצרה בעל פה – חפצים, מקומות ואנשים.

  • נגישות למידע בעל פה ובכתב:

    זיהוי הרעיון המרכזי, השבה על שאלות של טקסט קצר, כתוב או דבור, ברמת חשיבה נמוכה, זיהוי סוגי טקסטים שונים.

  • הצגת ידע ורעיונות בעל פה ובכתב:

    הגשת ידע המבוסס על תוכן מצומצם מאוד, בסיוע עזרים חזותיים, תיאור אנשים, מקומות וחפצים במשפטים בסיסיים המבוסס על החומר הנלמד.

  • הכרה והוקרה של ספרות, תרבות ושפה:

    היכרות עם ספרות אנגלית ההולמת לגיל (ספרות ילדים), זיהוי מילים דומות באנגלית ובשפה הראשונה.

  • אוריינות שפתית:

    היכולת להשתמש בשפה (קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה) למגוון מטרות תקשורתיות ולימודיות. היא כוללת את היכולת להבין ולהעריך טקסט דבור או כתוב ולהתמצא בו, לבטא מחשבות ורגשות, לנסח רעיונות ודעות ולהגן עליהן, להציג מידע בצורה בהירה ומותאמת ולנהל תקשורת איכותית עם אחרים.

4

כיתה ה

  • הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב:

    זיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של מילים וביטויים. אוצר מילים מ-Band I בתוכנית הלימודים.

  • חיזוק והמשך פענוח מילים עם צירופי אותיות מורכבים והוראת כללי איות פשוטים:

    ,digraphs and diphthongs חוקי איות בסיסיים

  • הוראת כללי דקדוק בסיסיים:

    singular/plural ,be ,have ,there is/are, שמות עצם, כינויי גוף, שמות תואר ועוד, על פי תוכנית הלימודים.

  • אינטראקציה בעל פה ובכתב בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים וביטויים מוכרים בשימוש תחבירי מובן עם דגש על העברת מסרים.

  • הבנת הנשמע והנקרא (reception) ממקורות שונים למטרות מגוונות.

  • הפקה והצגה בעל פה ובכתב (production) על נושא מוכר.

  • הכרה והוקרה של ספרות ילדים:

    הכרה והוקרה של ספרות (ילדים) הכתובה באנגלית.

  • הכרת הבדלים בסיסיים בין אנגלית לבין השפה הראשונה של התלמיד.

5

כיתה ו

  • הרחבת אוצר מילים בעל פה ובכתב.

    זיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והיגוי של המילים והביטויים מ-Band I שנלמדו בהדרגה במשך ארבע שנים – מתחילת כיתה ג'.

  • קריאה באופן שוטף

    קריאת סוגות שונות כגון: טקסטים, ספרים, טבלאות ותרשימים.

  • דקדוק בסיסי

    חזרה על הנלמד בכיתה ה' ובנוסף היכרות עם מבנים דקדוקיים ע"פ ת"ל: לדוגמה present simple ,present progressive ,future ,past simple:

  • אינטראקציה בעל פה ובכתב

    בהקשרים חברתיים שונים, מבוססת על מילים ותחביר שנלמדו עם דגש על העברת מסרים.

  • הבנת הנשמע והנקרא (reception)

    ממקורות שונים למטרות מגוונות

  • הפקה בעל פה ובכתב (production)

    באופן מאורגן ומתוכנן על נושא מוכר

  • הכרה של ספרות קלאסית

    הכרה והוקרת ספרות קלאסית הכתובה באנגלית, היכרות עם דפוסים, מוסכמות ומאפיינים אחרים של תרבויות וסוגי ספרות שונים, מודעות להבדלים הבסיסיים בין אנגלית לשפה הראשונה של התלמיד.

  • הכרת הבדלים בסיסיים בין אנגלית לבין השפה הראשונה של התלמיד.